maanantai 3. helmikuuta 2014

Villahörhö?

Lasten myötä olen oppinut arvostamaan villaa materiaalina ja nykyään lapset ulkoilevatkin niin, että jo heti ihoa vasten on villakerros. Molemmilla alimmaisena kerroksena Polarn o pyretin merinovillabody ja -housut sekä ruskovillan sukat. Näiden päällä lauhalla ilmalla P.o.p:in villafroteehaalarit ja kovilla pakkasilla anopin tekemät ihanan paksut ja pehmeät merinovillahaalarit. Molemmilla minun tai äitini tekemät paksummat villasukat, ja käsissä esikoisella ruskovillan villatumput ja kuopuksella peukalottomat tsi-tumput. Päässä molemmilla alimmaisena manymonthsin merinovillaiset kypärälakit, joita olen tainnut kehua tuttavillekin jo kyllästymiseen saakka... Näiden päälle sitten toppakerros ja kyllä tarkenee :)

Esikoinen on levoton nukkumaan ja nykyään hän nukkuu merinovillahaari päällä öisin peittona anopin neuloma paksu merinovillapeitto. Yöt rauhoittuivat huomattavasti, kun ei enää palellut vaikka peittoa ei ollutkaan päällä. Normaalia lasten peittoa pussilakanoineen hän ei ole suostunut käyttämään kuin ihan pienenä, heti liikkumaan opittuaan peitto on vain ollut hankala ja jäänyt kierteille pojan pyöriessä.

Nyt olen alkanut haaveilemaan myös itselle villapeitosta ja kunnon villaisesta alukerrastosta, sillä vaikka lapset tarkenevat, tuppaa äitiä palelemaan... Ruskovillan villasukat ja tumput olen jo itselleni ostanut, mutta ehkä kevään alennusmyynneistä tarttuisi mukaan myös muita villatuotteita.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti